Writing Task 2: пример темы и готового эссе (adverts and children)

На вопрос о том, как реклама влияет на детей, на самом деле, не так просто ответить. В сентябре 2017 года на экзаменах IELTS некоторых кандидатов просили писать эссе на эту тему. А вы смогли бы быстро найти примеры влияния рекламы на детей?

 

Совет:
Читайте как можно больше тем эссе и примеров к ним, чтобы обогащать свой язык новыми грамматическими и лексическими конструкциями, пополнять свой запас аргументов и узнавать что-то новое из разных сфер жизни.

 

Эссе ниже я написал за 35 минут — это моя оригинальная работа, а не скопированное из Интернета эссе.
 

Тема эссе Writing Task 2 (была на официальных экзаменах IELTS в сентябре 2017 года):

These days many advertisements are aimed at children.
What effect do you think they have?
Should advertising to children be more controlled and regulated?

 

План эссе:

Introduction – перефразируем тему и КРАТКО ответим на оба вопроса

Essay body 1
Topic sentence: Какое влияние реклама оказывает на детей?
Examples:
(1) позитивное: дети начинают ориентироваться в разнообразии товаров и услуг и формировать свое мнение как потребителя.
(2) негативное: дети могут неверно истолковывать некоторые рекламные ролики и не понимать, что рекламируемые товары могут быть им вредны.

Essay body 2
Topic sentence: Нужно ли контролировать рекламу, нацеленную на детей? Безусловно, да!
Examples:
(1) следует полностью запретить доступ детей к рекламе товаров, способствующих развитию вредных привычек
(2) в рекламе должны быть указаны возрастные ограничения, которые дают сигнал родителям запретить просмотр такой рекламы.

Conclusion
Итог (ответы на вопросы):
Два вида влияния рекламы на детей. Контролировать рекламу, направленную на детей, обязательно нужно.

 
 

Готовое эссе:

Advertising has a profound influence on people’s lives and purchasing patterns, and children are no exception. Many advertisements are especially created to target children, causing ambivalent effect. Therefore, I believe that children-oriented advertising should be monitored and regulated by both the government and parents.

It is essential to understand how advertisements affect children. On the one hand, this has a quite positive effect since advertising helps children to understand differences in various types of products and to form the opinions of these young buyers. This means that from the young age they are able to recognize and compare the qualities of goods, such as food items or electronics, which later in life will be a natural skill for making everyday consumer choices. However, a negative influence should not be neglected because children may not always be able to understand that certain advertised products could be detrimental for their health or well-being. This is why this sort of market promotion requires close attention from adults.

In this situation, it is hard to overestimate the importance of controlling the advertisements that children may see. In my view, the primary aspect is that children should not have access to the advertisement of goods that could support bad habits. For instance, smoking, drinking alcohol or consuming fast food are among the traditionally unsuitable activities for children. If the government instructs advertisers to specify easily detectable age restrictions in their advertisement materials, this would urge parents to limit children’s access to such content, whether aired on television or published in printed media.

In conclusion, although advertising has beneficial influence on children, its negative effects should be taken seriously by parents. As for advertisers, their work has to be thoroughly regulated at the governmental level in order to minimize any harmful consequences of advertisements for young generation.

301 words

 

А теперь несколько фраз из этого эссе, которые вы можете выучить и начать использовать в своей английской речи:

profound influence – глубокое влияние

purchasing patterns – покупательские привычки

ambivalent – двойственный, двоякий

it is hard to overestimate – трудно переоценить

has to be thoroughly regulated – должна тщательно регулироваться

 
 

Кстати, вы можете задать свой вопрос касательно IELTS, я постараюсь ответить! Напишите на adminatmyielts.kz

 
 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.